tisdag 17 mars 2009

Tomatplantor, grisar och påven



Ibland känns det som om jag lever större delen av livet framför datorn. Vad gjorde jag i mitt tidigare liv? Jobbade med annat och pratade mer i telefon. Fast kontakterna kan faktiskt bli tätare och fler med e-post.

Men i dag tog jag en ordentlig rast från datorn för att plantera om mina små tomatplantor. Hoppas dom växer till sej så att jag kan skörda härliga tomater i sommar.

Hör just hemska berättelser om grisar som skållas levande på svenska slakterier. Jag blir så upprörd så i fortsättningen ska jag noggrant kolla varifrån jag köper kött.

Och så kommer påven på väg till Afrika med ett uttalande om kondomer. Han kan inte rekommendera dem, människor ska bli andliga i stället. Ja det är ju också ett sätt att slå två flugor i en smäll och bekämpa aids och minska barnafödandet på samma gång.

I Kenya sa man för övrigt inte »slå två flugor i en smäll« utan »döda två fåglar på samma gång«.

Ingrid

Inga kommentarer: